Statistics

Followers ♡

Picture of the month

Picture of the month

My world

My world

Popular

Blog Archive

Minden perc számít - JaeYong

||
Ajánlott zene: Madonna - Masterpiece 



A Minden Perc Számít épület nem egy sima hajlék, hanem maga a második otthon volt. A falai napsárgában és élénkzöldben pompáztak, belül pedig a szivárvány összes színe fellelhető volt; tágas zöldellő kert, illatos virágtakaró lengte körbe az udvart, ahova a betegek egy-egy jobb pillanatukban kitudtak ülni, hogy megosszák egymással a mindennapjaikat. Egyik nap sem volt egyforma, ezen a helyen aztán mindig pörögni kellett és én ezt igazság szerint élvezettel csináltam. Eleinte kettős érzéseim voltak, hiszen a hospiceban gyakran cserélődtek az emberek; nagyon féltem attól, hogyan fog érinteni a haláluk, hiszen az élet kegyetlen, én pedig mindig is nehezen viseltem az elmúlást. Fájt, ha valakitől el kellett búcsúznom, mert ez a közösség tényleg olyan volt, mint egy nagy család. A szívem szakadt meg, amikor gyerekek kerültek be végső stádiumban lévő rákkal, akiknek még csak most kezdődött volna a nagybetűs élet. Gyakran kérdőjeleztem meg saját magam, az önmagamba vetett hitem, de végül folytonosan arra a következtetésre jutottam, hogy nekik pont ugyanannyira volt rám szükségük, mint ahogy nekem rájuk. Soha az életemben nem gondoltam volna, hogy egy öt éves kisfiútól fogok tanulni valamit, pedig így volt. Azt mondta, hogy látta a Coco című mesét, aminek az volt a lényege, hogy az ember csak akkor múlik el igazán, ha a szerettei elfelejtették - de amíg van olyan személy, aki emlékszik rá, addig Ő ott lesz a szívében. Innentől kezdve minden tragédia után összegyűltünk amennyien csak tudtunk, hogy megemlékezzünk a túl korán elment, csodálatos emberekről. Soha nem fogom elfelejteni az első férfit, Kim Jongint. Bársonyos kreol bőre volt, ónixfekete tincsei és olyan mosolya, mint egy szeretetéhes mackónak. Eleinte nagyon rideg személyiség volt, aztán fokozatosan oldódott fel a többiek társaságában, végül kiderült, hogy egy végtelenül optimista és türelmes férfi, aki szenvedélyesen csinált mindent, amibe csak belefogott. Imádott táncolni, amit már sajnos az utolsó hónapjaiban nem tudott nekünk megmutatni, viszont én balettoztam neki. Sovány vigasz, azonban akkor úgy éreztem, hogy átvette helyettem a lépéseket és míg én mozgattam a testem, lélekben Ő irányított. Amikor meghalt, az imádott csokitortáját készítettem el extra tejszínhabbal, mert ez volt a végső kívánsága. A kedvenc filmjéből idézett utolsó szó gyanánt - a halál a legnagyobb kaland kezdete. Azon az estén mindannyian tudtuk, hogy Jongin táncolva lépdelt a mennyország kapuja felé. Még számomra is furcsa volt, de az itt lévő betegek pozitív energiái engem is teljesen feltöltöttek, sokan úgy gondolhatják, hogy a haldokló emberek beletörődtek a sorsukba és tehetetlenül tengődnek, azonban ők tették ki a kevesebb százalékát ennek. A legtöbben viszont jobban éltek, mint némelyik egészséges ember, akinek az idő elporosodott homokórája lassan, finoman pergett. Itt mindenkinek megtanítottuk kihasználni a lehetőségeit, hiszen minden perc számított, amit ők jobban értékeltek bárkinél.



Az ételek kihordása után nekiálltam még egy ráadásnak, mert az egyik új betegünk borzasztóan megkívánta a bibimbapot és Lee Taeyong nem az a személy volt, aki nemet tudna mondani bárkinek is. Igazság szerint az étkezdében csak úgy kicsúszott a szájából ez a hirtelen jött kívánság, én pedig már akkor alig vártam, hogy a szentélyembe visszaérve megcsinálhassam neki az ételt.
- Hyung, zavarok? – Donghyuck pajkosságtól sziporkázó hangja ütötte meg a fülem, a kis kamerájával belépett a konyhámba, majd helyet is foglalt a pultomon. Ezt egyedül csak neki engedtem meg.
- Te sosem zavarsz. Mit szeretnél?
- Forgathatok itt egy mukbang videót? Tudod, a rajongóim már várnak... – teátrális sóhaja után édes mosolyra húzta ajkait, ami olyan volt, mintha a kellemesen melengető napfény végigsimítana testemen.
- És mi lesz Markkal? Azt hittem, hogy haza sem megy innen.
- Már megőrülök tőle! Most alszik, mert az egész éjszakát azzal töltötte, hogy engem bámult. Gondoltam amíg szunyál, addig a rajongóimat is meglepem. Mindenki jól jár és legalább a nézőimnek nem kell elviselniük ezt a lehetetlen alakot.
- Szerintem olyan aranyos, hogy veled akar lenni minden percben. Szegény csak nem akarja elvesztegetni az időtöket – vállat vontam, miközben egy tálcát elővéve gondosan elhelyeztem rajta az elkészült ételt. Olyan finom illata volt, hogy azonnal melegség költözött szívembe.
- Persze, megértem Őt. Talán rosszabbul viseli ezt az egészet, mint én. Most így belegondolva, mindenki engem sajnál, pedig én elmegyek, de ti itt maradtok. Nektek kell szembenéznetek a hiányommal, ami biztos nehéz lesz, mert hát csodálatos vagyok – büszkén kiemelte az utolsó két szót, én pedig hitetlenkedő nevetéssel álcáztam, mennyire bántottak a szavai, ugyanakkor egyet kellett vele értenem.
Donghyuck egy lenyűgöző fiú, akiben soha nem volt egy percnyi kétely sem. Az elején a hasonló korban lévő betegek teljesen magukba zárkóztak, azonban Ő amióta itt volt, az első pillanattól kezdve megnevettetet mindenkit, tipikusan a citromból limonádét készítő egyéniség. Mark pedig a legjobb barátja, aki csak azért utazott vissza Kanadából, hogy ezt a kevés időt kihasználhassák és együtt tölthessék. Példaértékű volt a barátságuk, amiben egy másodperc szomorkodásnak sem hagytak helyet. Tizenöt év kihagyás után onnan folytatták, ahol abbahagyták.
- Hagytam egy kis bimbibapot a tálban, ha szeretnéd megeheted. De tudod mit hol találsz, szolgáld ki magad. Nekem most ezt el kell vinnem valakinek, úgyhogy magadra hagylak.
- Te vagy a legkirályabb! – boldogan csengő hangjától az én kedvem is egyre erőteljesebb lett, már épp fordultam volna ki az étellel, de Ő megelőzött, mielőtt kiértem volna. - Várj, hyung! Ez szerinted milyen kezdés lenne? Sziasztok skacok, miújság veletek? Ez itt ismét Full Sun, az előző adásom nézettsége harminchét és fél százalékos volt, mit gondoltok, megdöntjük ezt a rekordot? Maradjatok velem és megtudjátok!  végig a kamerába bámult, majd amikor végzett és elmondta a kitervelt monológját, érdeklődve rám emelte kíváncsi tekintetét.
- Nem én, hanem te vagy a legkirályabb!

Kiléptem a konyhából, mielőtt Donghyuck lehetségesen újabb beszélgetésbe vont volna bele, hiszen két hónap alatt már kellően kiismertem Őt és a nagy száját. Imádtam vele beszélgetni, sosem utasítottam vissza, ugyanis ténylegesen hittem benne, hogy pusztán a jelenlétével képes az embereket jobb kedvre deríteni, azonban most más társaságára vágytam jobban. Észbe sem kaptam, már Jaehyun ajtaja előtt álltam, illedelmesen kopogtatva, miközben egy kézzel egyensúlyoztam a tálcával. Az engedélye után beléptem a kórtermébe, ahol jelenleg egyedül tartózkodott, hisz nemrég búcsúztattuk el Taewoo ahjussit. Látszólag kényelmesen feküdt az ágyban, félig volt betakarózva, a lágy jazz dallamot pedig lejjebb vette, amint elég közel értem hozzá. Állandóan Chet Bakert hallgatott, én pedig órákat töltöttem azzal, hogy megismerjem a kedvenc előadóit. Alig egy hete volt itt, így még nem nyílt meg teljesen az embereknek, viszont azt jó jelnek vettem, hogy velem szeretett beszélgetni. A szemei aranylóan barnák, a bőre kissé sápadt-fehér, de még így is a leghelyesebb férfi volt, akit valaha láttam. Fénytelen, sötétbarna haja közel sem volt már olyan dús, mint kellett volna, de még így is olyan puhának tűnt, hogy legszívesebben beletúrtam volna. Mostanra nagyon lefogyott, de mesélt magáról és az edzőterembe járós korszakáról, amiről sajnos le kellett mondania. Én mégis tökéletesnek láttam Őt, akár egy kézzel faragott szobrot.
- Hogy van a kedvenc személyem? – kérdeztem tőle játékosan, mire Ő megmutatta nekem gödröcskés mosolyát. Mostanában ez volt az életcélom; minél többször látni ezeket a gyönyörű mosolygödröket.
- Megvagyok, Taeyongie hyung. Csak a szokásos.
- Véletlenül hallottam az ebédlőben, hogy megkívántad a bimbibapot, így hát elkészítettem neked. Remélem, ízleni fog – izgatottan tettem le az asztalra a gőzölgő ennivalót, miközben az ágya egyik kis sarkában helyet foglaltam.
- Ejha, a többiekkel is szoktál ilyet csinálni, vagy én kivételnek számítok?
- Csak az ilyen jóképű fiatal férfiakat részesítem előnyben, úgyhogy nyugodtan érezd magad kivételnek.
Ezután miközben fogyasztotta a neki szánt ételt, rengeteget mesélt magáról, én meg szinte minden szavát ittam. Örültem neki, hogy nem kellett annyit kérlelni, ehelyett saját magától kezdett el témákat felhozni. Ő is szeret főzni, elmondása szerint jó is benne, ezért felajánlottam neki egy közeljövőben megrendezésre kerülő versenyt, ahol a nyertes azt kap, amit csak akar. Biztos voltam benne, hogy én fogok nyerni, ezért már a lehetséges kéréseimen kezdtem gondolkodni. Hiába kérdeztem, a kedvenc ételét nem árulta el, pedig valahogy meg kell tudnom, hogy legközelebb azt csinálhassak neki. Viszont cserébe sokat elárult a családjáról, például hogy van egy unokatestvére, akit úgy szeret, mintha a saját öccse lenne, kiskorában sokat vigyázott rá, ezért a fiú nagyon ragaszkodik hozzá. Olyan mélyen beszélt ezekről, hogy időközben elfelejtettem válaszolni, csak hallgattam a lágy baritonhangját, miközben olykor öntudatlanul ujjaimmal a kezére simítottam.
- Hyung, mi ez az instant flörtölés? – felnevetett, a légkör pedig ezzel egyenesen arányosan vált kissé kellemetlenné.
- Tudod, az emberek gyakran a saját büszkeségüket többre tartják, minthogy nyíltan kimondják az érzéseiket. Megértem őket, mert azzal együtt vállalnák azt is, hogy sebezhetővé válnak. De ezen a helyen nincs ilyen. Itt mindenki felvállalja azt, amit mond. Megtanultuk értékelni az időt, nem elpazarolni az érzések eltitkolására.
- Ezzel most azt szeretnéd nekem mondani, hogy kedvelsz engem?
- Nem! Nem – heves tagadásba kezdtem, talán annyira gyorsan reagáltam, hogy még saját magam sem hittem el az amúgy igaz állításom. - Ott még azért nem tartok. Csak szerintem nagyon helyes és jólelkű vagy, szívesen megismernélek ennél is jobban, bárhogy alakuljon köztünk. Én vállalom a nagyon jó barát szerepét is.
- Hyung, nem kéne beleszeretned egy haldokló emberbe.
- Mi? Mégis miért?
- Mert meg fogok halni, feleslegesen vesztegeted rám az idődet – olyan hangnemben szólalt meg, mintha a világ legegyszerűbb dolgát közölte volna.
- De most még élsz!
- Az orvosok szerint még négy hónapom van hátra, mire lenne elég ez az idő?! Vesztettem...
- Nagyon sok mindenre! – kikeltem magamból, még az ágyról is felálltam, a hangom olyan kifeszített volt, mintha csak most lőne ki egy nyilat. - Hát te olyan makacs vagy! És tudd meg, attól, hogy most vesztettél, még nem leszel vesztes. Arról, hogy ki vagy te, ugyanannyit tud tanítani a kudarc, mint a siker. Talán még többet is. Úgyhogy dönthetsz úgy, hogy továbbra is keseregsz, vagy megszépíted magadnak a hátralévő idődet. Ezek az emberek itt mind élnek, az utolsó lélegzetükig, te meg ilyen könnyen feladnád, küzdelem nélkül...
Harag, szomorúság és mérhetetlen csalódottság cikázott egyszerre a testemben, miközben távoztam a szobájából. Emellett szörnyű embernek éreztem magam, mert nem törődtem Jaehyun tehetetlenség-érzésével, ami mélyen belülről felemésztette. Egy ember abba is belehalhat, ha elveszik tőle a fényt, vele pedig éppen ez történt. Meg akartam óvni attól, hogy bánattól izzó reménytelenség kerítse hatalmába, mert az a legvégén felőrölné Őt.



A kinti csípős levegő egészen jót tett a háborgó gondolataim megszűnése érdekében, még most is bennem volt a pár napja történt illetlen kirohanásom Jaehyun irányába, azóta kínos vele a beszélgetés - az ebédlőben is inkább a másik szakács szolgálta ki Őt, Taeil. Magam sem tudtam, mi volt a célom aznap nála, próbáltam kirángatni a komfortzónájából, emellett őszinte is szerettem volna lenni, azonban nyilvánvalóan megijesztettem. Nemrég került ide, jobban átlátva a helyzetét megértettem, miért nem tudta más szemszögből nézni az életét. Szívből reméltem, hogy egyszer eljut a saját mérföldkövéhez és sikerül értékelnie a maradék idejét. Már épp készültem újabb, teljesen más irányú vallomást tenni neki, amikor megéreztem az illatát. Csak Ő használt ilyen parfümöt, olyan jellegzetes aromája volt, egyből befészkelte magát a lelkembe. Hátrafordultam, engem bámult kifürkészhetetlen tekintetével, még a hideg is kirázott tőle. Olyan ámulatba ejtő volt az egész lénye, ahogyan ott állt tőlem pár lépésnyire; szüntelenül arra gondoltam, hogy ez a távolság nem állhat közénk. Egyszerű, kényelmes ruhában volt, mégis fantasztikusan állt rajta az a fehér ing a farmerdzsekijével.
- A lényegre térek, mert azt mondtad, ne szégyelljem az érzéseimet. Úgy látszik, rövid időn belül eljutottam odáig, hogy most már tőled függ a kedvem. Négy napja rohadt szarul érzem magam, mert tudom, hogy te is. Szerinted lehetséges ez, egy ember kedve múlhat azon, hogy a másik hogyan érzi magát? Mert ez elég szívás eddig - komor kijelentése egy pillanatra kizökkentett a szavai által okozott világomból, de aztán átértékeltem mondandójat, amibe most belevetettem minden bizalmam.
- Könnyen boldog lehetek, csak rajtad múlik.
- Jó, mit tegyek? Mondd el és megteszem.
- Kezdetnek mondjuk ölelj meg.
Amint kimondtam a szavakat, Ő azon nyomban cselekedett, időm sem volt reagálni, akkor már mindkét keze derekamon pihent. Hátára vezettem a kezem, nyugtató-gyengéden kezdtem simogatni, ahol csak értem; kapaszkodtunk egymásba, ebben az ölelésben benne volt minden, amire vágytam – a féltő törődés, a fájó megbánás és a remény fénye. Úgy éreztem, hogy az idő csak miattunk állt meg, hogy végre nem kell versenyeznünk az elkerülhetetlennel szemben. Nem létezett semmi más, csak mi.
- Taeyongie hyung, el szeretném mondani neked, hogy az elején miért féltem ettől.
- Rendben van. Gyere, üljünk le – a legközelebbi padhoz húztam, hiszen már így is jobban megerőltette magát, mint kellett volna. - Hallgatlak.
- Oké, akkor hát... meséltem neked az álmaimról, hogy mennyire keményen dolgoztam a céljaimért. Mindig jobb és sikeresebb akartam lenni, aztán egyik napról a másikra változott meg minden, amikor összeestem azon a kosármeccsen. Jött a rák, időm nem volt felfogni mi történik, kaptam a kemoterápiát, ami teljesen kiölt belőlem mindent. Mintha a lelkemet is elvették volna tőlem, rohadtul így éreztem. És a legrosszabb az egészbe, hogy nem csak engem tett tönkre ez, hanem a családomat is. Aztán jött a következő csapás, egy évre rá azt mondták, hogy áttétes lettem. Innentől kezdve mindenki zuhant lefelé. Miattam. Semmihez nem volt kedvem, csak feküdtem az ágyamban, anya minden este ordítva sírt és átkozott mindenkit, amiért ez történt velünk. Az Ő ötlete volt ez a hospice, én meg beleegyeztem, legalább ennyit tenni akartam érte. De senkit nem akartam magamhoz közel engedni, nehogy még egy embert tönkretegyek.
- Istenem, Jaehyunie...
- Meg fogok halni, ezen nem változtat semmi. Négy hónapom van, vagy annyi sem. Viszont azt eldönthetem, hogy ez a kevés időm milyen legyen. Azon az estén sokat gondolkoztam és teljes mértékben igazad van. Még van időm, amit veled szeretnék tölteni. Úgyhogy Lee Taeyong, lennél a megmentőm? – őszinteségtől csillogó szemei vad táncot jártak az enyémmel, majd végül lelassítottak finom keringőbe. Gondolkodnom sem kellett a válaszomon, ott volt végig mosoly jelképeként az arcomon.
- Igen Jeong Jaehyun, leszek a megmentőd.

*

A napok, hetek olyan gyorsan teltek, mintha csak a szemem csuktam volna be, de máris ott lennék a következő jelenetnél, mint egy képregényben. Jaehyunnal sokkal közelebb kerültünk egymáshoz, ezáltal a munkámra sem tudtam úgy koncentrálni, ahogy azt megérdemelte volna itt mindenki, ezért Taeilre szakadt a legtöbb feladat, viszont megértette a nehéz helyzetemet. Én ha tehettem haza se mentem, Jaehyun kórterme még mindig üresen állt, ezért összetoltunk két ágyat, hogy kényelmesebben elférjünk. Addig, amíg a szerettei látogatták, megpróbáltam kivenni a részem az ételek előkészítésében, ahogy a kiosztásnál is ott voltam. Sajnos a munka nem állhatott meg attól, hogy mi ketten megkedveltük egymást. Ennek ellenére folyton kitalált valamilyen programot, vagy csak spontán jött egy gondolata, aztán valóra váltotta. Így adódott az is, hogy most a hospice kialakított tetőterében voltunk egy randin, amit Ő szervezett meg. Kiöltöztünk mindketten, elképesztően elegáns volt öltönyben, pedig ismételten vesztett a súlyából, amit aggodalmasan szóvá is tettem nemrég, azonban ezt a mai napot semmi sem ronthatta el. A helyiségben mindenfelé hangulatos gyertyák égtek, ebből pedig szinte sejtettem, hogy a díszítés a kis csodagyerek, Donghyuck érdeme volt. A háttérben felismerhetetlen lágy dallam szólt, ami tökéletes játékos-pajzán érzetet biztosított bensőmnek. Kedvem lett volna ezt a pár centimétert megszakítani köztünk, hogy addig csókolhassam, amíg csak engedi a rettentően gyorsan haladó idő.
- Mégis meddig tartott ezt leszervezni? – ámulva kérdeztem, válaszul csak egy sejtelmes mosolyt kaptam.
- Uraim – ekkor megjelent Donghyuck és Mark is pincér öltözetben, nevetségesen aranyosak voltak és hihetetlen módon, de mindketten benne maradtak a szerepükbe. Pedig ők aztán nem tudtak komolyan viselkedni, pláne együtt.
- Mit ad ezért neked, hogy ezt bevállaltad?
- Michael Jackson lemezt. És most ha megengedi uram, tölthetek Önnek egy kristálypohárnyi, frissen facsart narancslevet? Bocsika, bort nem adtak – olyan komolyan kérdezte, hogy egy pillanatra sem tudtam abbahagyni a kacagást, csak a poharam nyújtottam felé. - Azonnal jön az előétel, addig is engedelmükkel – egy illedelmes meghajlás után távoztak, én pedig csak hitetlenkedve bámultam a velem szemben ülő, káprázatos férfi íriszeibe. Abban a tekintetben benne volt minden, amire vágytam.
- Na és, van valami, amit szeretnél rólam tudni? Amit nem volt lehetőségünk eddig megbeszélni – felkönyökölt az asztalra, miközben vad tekintetében egyszerre cikázott a kacérság és puszta kíváncsiság. Gondolkodóba estem, egy valamit mindenképp szerettem volna tudni róla.
- Milyen az ideális típusod?
- Most komolyan?
- Mi az? Egy hónapja folyamatosan beszélünk, viszont ez még nem került szóba.
- Igaz, rendben van. A válaszom az egészség. Minél egészségesebb valaki, annál szexibbnek látom.
- Akkor én tetőtől talpig szexi vagyok! – büszkén húztam ki vállam, miközben Jaehyun megint látatta gyönyörű gödröcskés mosolyát.
- Az vagy, bizony – egy kis hatásszünet után folytatta. - Én is kérdeznék tőled valamit.
- Persze, kérdezz csak.
- Bemutathatlak a szüleimnek? – hatalmas szemeiben több érzelem tükröződött egyszerre, a kérdés olyan halk és bizonytalan volt, akárcsak a háttérben megbúvó aláfestő zene.
- Nagyon örülnék neki! Izgulok és izgatott is vagyok, de mivel a te szüleid, biztos vagyok benne, hogy csodás emberek.
- Ó, hála az égnek, hogy így gondolod. Ne aggódj, apa elég jó fej, anya viszont... hát, Ő előző életében biztos sárkány volt – bohókás kijelentésén mindketten felnevettünk, majd az ajtó irányába kaptuk fejünket, ahol Mark majdnem leejtette a tálcát, de még az utolsó pillanatban sikerült megmentenie.
- Hyung, tudom, hogy ez egy randi meg minden, de olyan finom illata van ennek az ételnek, hogy muszáj belőle ennünk. Ugye, Donghyuck?
- Most életemben először egyetértek Markkal! – helyeslően bólintott, a mi szívünk pedig megtelt gyermeki gondtalansággal és jókedvvel.
- Gyertek, üljetek le mellénk.
Onnantól kezdve nem volt megállás, a két fiatalabb folyamatos beszédtémákat hozott fel, amibe szívélyesen belevontak minket is. A szellemektől kezdve a videójátékokig minden szóba került. Én is meséltem magamról, hogy milyen indíttatásból döntöttem a hospice mellett, hogy annyi boldog emléket akartam felhalmozni, amennyit csak tudtam. Szóba került a tánc, az ételek. Még azt is elárultam magamról, hogyha egy étel nagyon ízlett, akkor örömtáncban törtem ki, hiszen a finom falatok átjártak az egész testem. Jaehyun is elmondta a titkos vágyát, miszerint mindig is modellkedni szeretett volna. Ilyen külsővel meg is értettem. A fiúkról kiderült, hogy lényegében különböző habitusú személyiségek, mégis borzasztóan hasonlítottak egymásra. Amíg Mark Kanadában volt, telefonon keresztül tartották a kapcsolatot, ha tehették egy napot sem hagytak ki egymás társasága nélkül; pedig napi rendszerességgel vitatkoztak, de azon a határozott állásponton voltak, hogy nem szabad haraggal a szívében elaludnia senkinek. Öröm volt őket hallgatni, még annak ellenére is, hogy így a randink ugrott és ráadásként még az összes narancslevünket is megitták.


*

Minden egyes perccel úgy éreztem, hogy egyre közelebb kerültünk egymáshoz Jaehyunnal. Eljutottam arra a szintre, amikor már csak rá volt szükségem, senki másra. Néha a könnyeim ellen harcoltam, amikor belegondoltam az elmúlásba, de előtte próbáltam visszafogni magam, ami sajnos nem mindig sikerült. Végül mindketten megértettük, hogy egy kapcsolat ahogyan tele volt boldogsággal, úgy bőven kijárt belőle a kín is. Egy ember érezhetett egyszerre két dolgot, mi pedig mostanában ennek tudatában éltük át a mindennapjainkat. Ha fájdalmat érzett már nem hazudott, ahogy az elején tette, őszintén bevallotta, én pedig ott voltam mellette minden nehéz pillanatban. Ugyanakkor még így is sokszor nevettünk és öleltük meg egymást, nem hagyta magát legyűrni. Elmondhatatlanul büszke voltam rá. A kórtermébe készültem, kezemben a kedvenc csokijával, amit már legalább egy hete mondott, hogy szerezzek be neki.
- Költői kérdés, ki fog engem három másodperc múlva még az eddiginél is jobban imádni? – vidáman mosolyogtam, miközben beléptem az ajtón a magasra tartott édességgel. Jae nyakig be volt takarózva, jól láthatóan reszketett. Azonnal elszállt minden jókedvem. - Istenem Jaehyunie, minden rendben? Miért nem hívtál orvost? Szólok hyungnak!
- Kérlek, ne! Csak gyere ide mellém, melegíts fel – megerőltetve ejtette ki a szavakat, a hangja olyan volt, akár egy kiszáradt tó.
Úgy tettem ahogy kérte, bebújtam mellé az ágyba és magamhoz öleltem. Úgy éreztem, hogy még a szívünk is összeért, hallottam szakadozott légvételeit, miközben száraz ajkait figyeltem. Belesajgott a lelkem ha belegondoltam, hogy ez a lélegzetelállító férfi mikre lett volna képes, ha kapott volna az élettől elég időt hozzá. A tehetetlenség fájón csapott belém, olyan erővel, hogy megremegett a testem gyengéd ölelésében. Simogattam, ahol csak elértem. Néha a nyakhajlatába hajtottam fejem, érezni akartam férfias illatát, ilyenkor pedig kirázta Őt a hideg.
- Jobban vagy már?
- Taeyongie hyung...
- Hm?
- Csoki nélkül is imádlak – szemeimbe nézett, nekem pedig nagyot dobbant a szívem. Hirtelen lett télből tavasz, harmatos virágok hulltak le az égből, bennem pedig olyan hatalmasat robbant a boldogság, hogy nem tudtam leplezni. Én már többször kifejeztem iránta az érzésem, neki viszont ez volt az első vallomása.
- Szeretlek, Jaehyunie – próbáltam megcsókolni, viszont Ő megakadályozott benne kezeivel.
- Nemrég hánytam.
- Akkor csináljuk ezt – aranyos eszkimó puszit kapott tőlem, finoman dörgöltem orrom Övéhez. Annyira tetszett neki, hogy legalább egy percig szeretgettük egymást így, végül a sokadik puszinknál mindketten belenevettünk.
Tekintetünk találkozott, miközben hüvelykujjával simított végig arcomon. Belebújtam minden ilyen édes érintésébe, azonban ez most minden eddiginél másabb volt. Életemben először imádkoztam azért, hogy álljon meg az idő legalább ötven évre, hadd lehessek együtt azzal a férfival, akivel igazán szeretnék.
- Maradj mindig tetőtől talpig szexi. Imádom, hogy ennyire szexi vagy. Ígérd meg nekem, hogy ez sosem fog megváltozni.
- Megígérem – a hangom elcsuklott előtörő könnyeimtől, de most a lehető legrosszabb időzítés lett volna előtte sírni, ezért fájdalmam elbújtattam nyakhajlatába. Bizsergetően simogatta hátam, miközben a másik kezével fürtjeimmel játszadozott.
- Építek magunknak egy házat a mennyben. Kertes lesz, két szobával, ahogy mindig is akartad. Lesz egy hatalmas konyha, ahol ketten fogunk főzni, már alig várom azokat a versenyeket, amiket említettél. Ja, már most szólok, ellenem semmi esélyed nem lesz nyerni. Lesz egy beagle és egy corgi kiskutyánk is, akik állandóan bajt fognak csinálni. Erős leszek és egészséges, úgyhogy neked is annak kell maradnod.
Nem mertem megszólalni. Féltem, akkor köddé válna, ezért olyan elképesztően szorosan öleltem magamhoz testét, amennyire csak tudtam. Éreztem a komorságot, bennem táncoltak baljós gondolatai, megdermedt félelme. Ezért hát felemeltem a fejem, hogy ránézzek. Néztem elmosódott arca vonalát, szürke alakját. Utáltam Őt így látni.
- Rendben van, sietni fogok hozzád.
- Egyébként a bulgogi a kedvencem. És remélem, hogy mostantól ha azt eszel, én fogok az eszedbe jutni. Vagy amikor főzöl, amikor táncolsz. Úgyhogy ne siess, az én feladatom lesz várni. De érted megéri. Te pedig továbbra is használj ki minden percet, ahogy nekem tanítottad. Szeretlek!




Az utolsó simítások voltak hátra a tortából, akaratlanul is lefolyt pár könnycseppem, pedig annyira próbáltam magam kordában tartani. A legrosszabb dolog a világon az, ha elveszítjük azt, akit szeretünk. Olyan, mintha egy láthatatlan gödörbe esnénk, és csak zuhannánk, aminek sosem lenne vége. A világot ugyanis azok teszik örömteli és biztonságos hellyé, akiket szeretünk; és ha hirtelen örökre eltűnnek, semmi sem tűnik többé ugyanolyannak. Összegyűltünk ismételten a többiekkel, ezúttal az én kedvenc epertortám volt az utolsó kívánság, így hát azt készítettem. Leraktam az asztalra a finom süteményt, én mégis keserűnek éreztem mindent. Nem akartam a fiúk előtt sírni, mert alapjában véve senki előtt sem szeretek, de már szinte vártam, hogy kitörjek.
- Hyung, ha tehetünk érted bármit, csak szólj – Mark szomorú, mégis aggodalmas hangon szólalt meg. Nekik is rettenetesen nehéz volt az elengedés, hiszen mindannyian egy barátot veszítettünk el.
- Köszönöm, gyerekek – erőtlenül mondtam, amit Donghyuck egyből észre is vett és szorosan magához ölelt.
Már nem érdekelt semmi, sírásban törtem ki és a többiekre is rázúdítottam azt a hatalmas gyötrődést, amit abban a pillanatban éreztem. A végére már mindannyian öleltük egymást, amennyien csak ott voltunk. Jól esett a többiek gesztusa, maga a tény, hogy nem vagyok egyedül, hogy most mindenki Jaehyuntól búcsúzik el.
Tengernyi éj és nappal nyújtózkodott közöttünk, melyeket átléptünk könnyezve vagy épp nevetve. Melyeket meg mertünk élni, míg ezt a megtört halálkeringőt táncoltuk egymásnak. Egymás gyönyöréért, olykor kínzásáért. Elnyűtt képeket hajított elém a múlt; néhány megbarnult, némelyik gyűrötté vált… mégis mindegyiket szépnek találtam. Mert minden percét megéltük.





______________________________

Sziasztok!^^ 

Nemrég láttam egy doramát, aminek a központi témája maga a hospice volt, az ott élők személyisége és hogy ki hogyan éli meg az elmúlást. Igazából a dorama összességében nem annyira tetszett, viszont a témája nagyon megérintett. 

Nyilván nem mindenki ilyen pozitív szemléletű, de a hospice már  azoknak az embereknek teszi szebbé az utolsó heteit/hónapjait, akik tudják, hogy nem fognak sokáig élni. 

A doramában volt egy lány, aki állítása szerint nem is élt egészen addig, amíg ki nem derült a betegsége. Ő nagyon nagy hatással volt rám, az időn való szemléletem elgondolkodásán, meg úgy összességében is. 

Illetve, volt egy meghatározó könyv az életemben, Jessica Koch - Közel a horizonthoz című könyve, ami azt szemlélteti, hogy az idő relatív és nem mindenki használja ki úgy, mint kellene, továbbá nem mindenkinek adatik meg annyi, amennyit megérdemelne.

12 megjegyzés

  1. Szia^^
    Hú, hát nagyon nehéz megszólalni, illetve billentyűzetet ragadni egy ilyen témájú novella után… A címében minden benne van; nagy igazságot rejt ez az egyszerű mondat. Mert amikor azt gondoljuk, most nem történik semmi, tök unalmas minden, inkább arra kéne gondolnunk, hogy ez a perc is számít. Ugyanolyan fontos, mint az izgalmas percek, mert még a semmit mondó pillanatok is azt jelentik, hogy élsz.
    Nagyon becsülöm benned, hogy ilyen fajsúlyos témákat dolgozol fel. Amíg én pl. görcsösen ragaszkodom ahhoz, hogy boldog befejezés legyen, vagy, hogy legyen benne valami kaland, stb, addig te egy ilyen hétköznapi dologgal mindent elsöpörsz, mert még a fájdalmas perceket is gyönyörűen fogalmazod meg.
    Én abszolút ki lennék borulva egy ilyen helyzetben, ha csak nem látogatott volna el hozzám is egy Taeyong nevű angyal^^ Alapvetően rohadtul igazságtalannak tudom tartani az egész életet. Hogy egyik pillanatban még gondtalanul nevetgélsz a barátaiddal, szeretteiddel, aztán elcsap az autó, vagy kiderül, hogy rákos vagy… Pedig optimista és pozitív gondolkodású személyiség vagyok, de pl. a halállal nem igazán tudok mit kezdeni… Ezért is nézek fel rád, hogy ilyen szép és békés gondolatok fogalmazódnak meg benned, mert ez biztosan azt jelenti, hogy így is állsz hozzá.
    El nem tudom képzelni, hogy én egy ilyen helyen dolgozzak, főleg, ha gyerekek is vannak! Pedig nagyon szép szakma, de megfelelő lelki erőre van hozzá szükség. Az nagyon tetszett, hogy Taeyong balettozott Jonginnak, és akkor úgy érezte, mintha ő irányította volna a testét. Meg, hogy összegyűltek, és tortát készítettek egy-egy ember elvesztésekor.
    Donghyuck karaktere tényleg lenyűgöző volt. Az elején nem gondoltam volna, hogy fogok nevetni olvasás közben, de ő megnevettetett, és virágba borított egy egyébként nyomasztó helyet. Vagyis tulajdonképpen a hely leírásod is tetszett, mert azt tükrözte, hogy minden tök normális, és az ott dolgozók is azon vannak, hogy megszépítsék a bent lévők utolsó napjait, de Donghyuck hülyülése nekem akkor is adott egy pluszt^^
    Mondjuk, Jaehyun is kellőképp pajkos volt. Ez tetszett, oldotta a szomorú alapot, bár nem tudom, a valóságban hányan állnak így ehhez az állapothoz. Szeretném azt hinni, hogy sokan, de valószínűleg inkább magukba fordulva várják az elkerülhetetlent. Bár az is lehet, hogy ha már úgysem tudsz mit tenni ellene, átfordul az agyadban valami, és tök máshogy kezdesz gondolkodni, mint azelőtt.
    Annak nagyon örültem, hogy Jaehyun végül közel engedte magához Tae-t. És a kedvenc jelenetem a randizós volt. Olyan cuki volt Donghyuck és Mark, meg főleg az, hogy sosem aludtak el haraggal a szívükben, mert olyat én sem szoktam csinálni:-) És, hogy Taeyong örömtáncot járt, ha evett valami finomat, hát az is irtó édes volt!
    Számomra a legeslegszomorúbb megnyilvánulás az volt, amikor Jaehyun azt mondta, épít maguknak egy házat a mennyországban… Akkor szó szerint összetört a szívem, pedig előtte az eszkimó puszi aranyos volt:-(
    Az utolsó bekezdés is gyönyörű volt. Minden sora! És jó, hogy a srácok ott voltak Taeyongnak, mert úgy azért mégiscsak könnyebb elviselni azt a kibírhatatlan kínt…
    Remélem, egyszer valami hepibbet is olvashatok ezzel a párossal:/
    Ismét elkápráztattál, köszönöm az élményt<3


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen, pontosan ezt akartam szemléltetni ezzel a novellával, nagyon csúnya lehet amit mondok, de nem a halál része volt a döntő nekem írói szemszögből nézve, hanem az az idő, amit még együtt tudnak tölteni, annak bemutatása, hogy minden nézőpont kérdése. Persze Jaehyunért is megszakadt a szívem, hogy ezt tettem vele, de úgy éreztem, hogy ezt velük kell megírnom, mert Taeyong állandóan mondja, hogy szerinte Jaehyun az sm visualja meg hogy milyen helyes ;; meg hát ők az egyik kedvenc párosom is.

      Hát Mirtill mindig azt mondja, hogy a valóság kegyetlen, az élet nem feltétlen móka és kacagás és be kell látni, valamilyen szinten igaza van. Meg hát nagyon sokszor nincs boldogság szomorúság nélkül, ezt is szerettem volna kiemelni, hogy attól még, hogy a hospiceban lakó emberek pozitívan próbálják felfogni az egész elmúlást, Taeyong még attól nagyon félt, mert nem viseli ezt jól. Ez az én személyes érzésem egyébként, én is borzasztóan viselem. De bármit túlélhetsz, amíg életben vagy, és attól hogy valakinek lejárt az ideje, a tiéd még nem fog, bármennyire fájdalmas is, tovább kell lépni, mert ha nem, abból semmi jó nem származik. Szerintem nincs baj a happy enddel, mert nagyon sokan, köztük én is inkább happy end párti vagyok, viszont van olyan élethelyzet vagy szituáció, amiből nem lehet kihozni ezt. Személy szerint nagyon örülök neki, hogy mindig megtalálod ezeket a kiskapukat!;;

      Hát, nem feltétlenül állok így hozzá. Nagyon nehezen viselem, mamánál úgy éreztem, hogy nem is fogom kibírni azt, hogy már nincs többé. De anya elmondta egy időbe minden egyes nap, hogy erősnek kell maradni, nem szabad feladni, mert az élet nem áll meg attól, hogy mi legszívesebben megállítottuk volna. Sajnos már annyi ilyen eset történt a családomban, hogy egyre erősebb vagyok lelkileg, persze valaki halála nagyon megvisel, valakié kevésbé, ez attól függ, hogy az illető mennyire szenvedett, mert azt fáj látnom, ha valaki arcának minden rezdülésében ott a kín. De alapvetően magához a halálhoz lényegében ugyanúgy állok, mint te. Bár ez nagyon bonyolult, mert az, ha valaki tudja hogy meg fog halni és nem azonnal történik meg, váratlanul, akkor szerintem minden időt ki kell használnia, megbánások nélkül. De az biztos, hogy ilyen helyen én sem dolgoznék. Tyű, nem tudom, hogy ebből a katyvaszból le lehet-e szűrni, hogy mire gondolok XD

      Igen, mert Hecsi maga a napfény érkezése, komolyan így gondolom, meg szerintem mindenki, akinek van valamennyi köze az ncthez. Nagyon kevés az a pillanat, amikor ő szomorú, de ha ez megtörténik akkor általában körülötte mindenki az. Mindenképp szerettem volna bele egy ilyen kis full sun karaktert, ha már egyszer a témám ilyen nyomasztó volt.

      A doramában így volt egyébként, mindenki pozitív volt, senkinek nem az volt a fejében, hogy akkor most ő meg fog halni, és szépen csendben megvárja az elkerülhetetlent, hanem mindenki megpróbált élni, kihasználni a maradék idejét. Volt benne egy kisfiú, aki rákos volt és ott volt mellette az idősebb testvére, na ő nagyon ki volt akadva, hogy elfogja veszíteni az öccsét, rosszabbul viselte mint a kisfiú, mert neki alapból pozitív szemlélete volt. Borzasztó amúgy, az egész dorama ilyen volt, megszakadt rajta az ember szíve, hogy milyen jólelkű emberek kerülnek ilyen tragikus helyzetbe. Próbáltam Jaehyunt ilyen kettősre írni, hogy először mindegy volt neki, beletörődött a sorsába, aztán jött Tae és megváltozott minden, neki szentelte azt a kevés idejét.

      Mindenképp fogok még velük írni! Novellát is, fanfiction is tervben van, mostanában körülöttük meg Taekook körül forognak a gondolataim, rengeteg ötletem van, amiket remélhetőleg meg fogok valósítani.

      Bocsánat a kései válaszért, nagyon nehéz volt elkezdenem, mert nem tudtam hogyan magyarázzam el ezt a pozitív-negatív dolgot, amit kivált belőlem ez az egész.
      Köszönöm!^^

      Törlés
  2. Szia!^^

    Én eskü megkönnyeztem a végét, pedig engem nehéz megsiratni olvasás közben. :(

    Alapjában véve én félek a haláltól. Nem is a haláltól, inkább attól, hogy fájdalmas módon halok meg, vagy elvesztek valakit, akit szeretek. Ebből kifolyólag nem is tudnék egy ilyen helyen dolgozni.

    Örülök, hogy ellensúlyoztad a keserű szájízt Mark és Hecsi bolondos személyiségével, és a TaeJae happy momentekkel, jól esett nevetni a nehéz téma közben. :D (Nekem kell egy Mark és egy Hecsi az életembe ;--;) A randizós jelenet volt a legédesebb!! Jae és Tae flörtölése, meg ahogyan Markhyuck csatlakozott hozzájuk, egy pillanatra el is felejtettem, hogy milyen súlya van a történetnek. :D

    Én is nagyon kedvelem az írásaidban, hogy mennyire pozitívan állsz a halál témához és hogy nem úgy állítod be, mintha valami nagyon rossz és gonosz dolog lenne, ilyenkor mindig jobban érzem magam ezzel a témával kapcsolatban és kicsit pozitívabban tudok hozzáállni. :D

    Az utolsó közös Tae-Jae jelenetnél összetört a szívem. :( Ugyanakkor örültem, hogy végül Jaehyun pozitívan állt hozzá és a Taeyonggal töltött ideje alatt boldog tudott lenni.

    Köszönöm szépen, hogy olvashattam, várlak a kövi körben is! uwu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Jaj, ezt írói szemmel mindig olyan boldogan olvasom, hogy valakiből sikerült ezt kiváltanom;;

      Szerintem amúgy ezzel mindenki így van. Én is nagyon félek, bár leginkább attól, hogy elveszítek egy számomra fontos embert és hogy hogyan bírkózzak meg a hiányával. Tegnap a Goblin nézése közben szóba jött, hogy egy embernek 4 élete is lehet, és rendesen a szívembe hasított a fájdalom, amikor arra gondoltam, hogy basszus egyszer én is, anya is, meg mindenki aki számomra fontos meg fog halni. És utána úgy néztem tovább hogy rendesen rossz volt nézni, mert nem terelte el a gondolataimat erről a témáról.
      Úgyhogy amúgy egy ilyen helyen én se dolgoznék, viszont az idő kihasználása abszolút az én gondolatom.

      Ugye? Sok ilyen karakter meg szereplő van a fejemben, hogy "mindenkinek kellene egy ilyen az életebe", mondjuk mint Marshall az így jártam anyátokból, nekem ő az az ember/személyiség, akihez szívesen hozzámennék és leélném vele az egész életem. Vagy hát jelen helyzetben Hecsi. Mert boldogságot hoz mindenki életébe;;

      Amúgy alapjáraton azt, ha elveszítek valakit nagyon nehezen viselem, viszont van olyan szituáció, például mint itt, hogy van még x ideje, akkor mindenképp úgy gondolom, hogy azt ki kell használni.

      Tyű amúgy azt még szomorúbbra akartam írni, volt a fejemben még egy-két gondolat, hogyan tudnám ettől is kegyetlenebbre írni, de végül nem volt szívem hozzá, rendesen sajnáltam a karaktereimet XD

      Köszönöm!^^

      Törlés
  3. Szia!
    Nagyon megfogtál ezzel a szinte mélylélektani témával, rengeteget minden van mögötte.
    Az egész hospice ötlet megérne egy misét, nagyon kreatív és tökéletesen hoztad a feelingjét az egésznek.
    Maga a halál téma, szerintem egy örök alap bármilyen alkotásnál, rengeteg lehetőséggel, és neked sikerült is valami újat kihozni belőle :). Hiába volt ott végig a levegőben, hogy igenis itt meghalnak emberek, sokszor fiatalon, nem volt búskomor hangulata egyáltalán. Talán épp ettől lett annyira életszerű. Ott voltak a nehéz pillanatok, de mégis fontosabb kiélvezni a maradék időt.
    Nagyon örültem, mikor megláttam hogy Jaehyunnal és Taeyonggal írtál, úgyhogy igazából már olvasás előtt imádtam, persze utána már mégjobban.
    Bevallom, a végén kicsit pityeregtem. Annyira édes volt az utolsó közös jelenetük!
    Még mindenképp megemlítem Mark és Donghyuck karakterét, mert rendesen megnevettettél velük :) Kellettek is ide, ahogy minden ilyen helyre kellenének, hogy egy kicsit feldobják a szenvedést, hogy ha csak egy kicsit is, de meg lehessen feledkezni a halálról és a betegségekről.
    Nagyon szépen köszönöm, hogy olvashattam ezt a novellát, egy élmény volt, várom már, hogy a következő körben is olvashassak tőled :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagyon jólesik, hogy pont te gondolod így, mert te is mindig olyan témákat hozol, ami súlyos, aminek van mondanivalója. Amúgy egy kicsit zavarban is vagyok, hogy pont ez az első novellám, amit olvasol tőlem, mert ez volt eddig konkrétan a legegyszerűbb fogalmazásom, de a többiektől mindig megkaptam, hogy a kevesebb néha több, úgyhogy ezen az elven most egy sokkal egyszerűbb írásmódot választottam.

      Igen, én is így gondolom, ezt is akartam megragadni, meg a doramában is ez volt inkább a döntő, a pozitív emberek szemléletéből volt több, én is ezt akartam szemléltetni. Szerintem is ez az egyik olyan téma, amihez nagyon sokféleképpen hozzá lehet nyúlni, az előző novellámban is az öngyilkosságról szól, ezért is zavarhattam össze itt a két Szandit, hogy én ennyire pozitívan állnék ehhez hozzá, mert egyébként alapjáraton nem.

      Jaj, hát ennek meg még jobban örülök!*-* Nekem ők az nct-ből a kedvenc párosom, erősen vetekszik a Taekokkal, bár be kell valljam, mostanában inkább Taekook felé hajlok, de Jaeyong is ott van az élen.

      Nagyon örülök neki, hogy mindenki szerint jók voltak és kellettek ide, én is így gondolom.

      Köszönöm!^^

      Törlés
  4. Szia!
    Hát ez eléggé levert. Eléggé elgondolkoztató lett és az is, amit a megjegyzésbe fűztél.
    Végig ilyen fanyar mosoly volt az arcomon, mert hiába írtál "felhőtlen" örömről, jókedvről, barátságról, szerelemről, végig ott volt a halál szele, ami érzékeltette , hogy semmi nem örök, minden múlandó. Érdekes volt olvasni, hogy az itt lévők milyen "életvidámak", pozitívak, de ha belegondolunk, akkor jogos , meg ahogy írtad, hogy próbálnak élni az utolsó percig is, ha máshogy nem is, akkor lélekben.
    Mikor előkerült Jongin neve, kissé elkomorodtam, mert eddig elég sok novellát olvastam, ahol főszereplő volt a drága - mondjuk mindenkinek szíve joga, hogy kit választ. Azért örülök, hogy te nem őt tetted főszereplőnek, de azt is értem, hogy miért bontotta ki jobban az ő személyét, mert az utolsó gondolata átívelte az egész novellát.
    Azt kicsit furcsának gondolom, hogy így azonnal szerelmet vallottak a másiknak 1 hét után, jaj, de megkedvelték egymást.
    Nagyon elszomorított az a mondat: "Úgyhogy ne siess, az én feladatom lesz várni."
    Jaj, de várok már egy happy kört, ahol nem fogok elszomorodni 1-1 novella után! :D
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hát igen, ez az egyetlen szó, hogy halál már magában is elég elgondolkoztató, úgyhogy megértem, ha rád így hatott, mert amúgy amikor belegondoltam nekem is hasonló gondolaton volt erről, hogy hogyan fogok ennek a végére érni, ha egyszer én sem viselem jól az elmúlást, meg engem is lever egy ilyen téma. De igen, a doramában is inkább a pozitív oldalát ragadták meg ennek, és hiába szólt a halálról, sokkal erősebben lehetett érezni az életet. Remélem, hogy én is hasonlóan tudtam szemléltetni ezt a dolgot.

      Ó jaj, hát akkor légyszi küldj át párat, mert én meg olyan keveset olvastam vele eddig, hogy Jongin-hiányom van minden egyes percben XD de ha te alapvetően nem kedveled Jongint, akkor lehet relatív is ez a 'sok' szó, mert nekem még 10 fici után se lenne elég. Egyébként Jongin azért szerepelt benne, mert Mirtill az övében az én szívem választottját, Taeyongot ítélte hasonló sorsra, így hát én is megtettem ezt Jonginnal, bár alapjáraton sem találtam volna jobb karaktert erre.

      Hm, hát igazság szerint nem 1 hét után, mert az első hét akkor történt, amikor Tae bevitte Jaehyunnak az ételt, aztán próbáltam érzékeltetni, meg Jaehyun is említi hogy eltelt néhány nap, mire kibékültek és Jaehyunban átfordult valami. Aztán több hét után mondták ki egymásnak azt a bizonyos szót, igazság szerint úgy képzeltem el, hogy akkor már eltelt 4 hónap, mert Jaehyun ott már nagyon rosszul érezte magát, el is mondta Taeyongnak hogy várni fog rá, ezzel akartam szemléltetni, hogy az ideje lepergett. Majd valahogy átírom, hogy jobban érzékelhető legyen az idő múlása.

      Amúgy már én is, most már jólesne a szívemnek egy vidám kör, ahol még azok is fluffot írnak, akik eleve nem szoktak XD

      Köszönöm!^^

      Törlés
  5. Szia!

    Hú, nagyon megijedtem, amikor elkezdtem olvasni, mert ezt a hospice témát én nagyon nehezen viselem anyukám halála óta. Viszont örültem, hogy abszolút pozitív vonulatát ragadtad meg, és teljesen jó volt, hogy mindenki erős maradt és a dolgok pozitív oldalát nézte. Örültem, hogy nem voltak szívet tépő kiborulások, de ugyanakkor kicsit hiányoltam is a történetből, hiszen tudjuk, hogy komoly lelki munka eljutni abba az állapotba, amikor már nem a veszteségeiden keseregsz, hanem próbálod a legtöbbet kihozni az életből. De saját lelkem szempontjából viszont örültem, hogy 95%ban az optimista életszemlélet volt megmutatva, az egyetlen rövidke vívódásán kívül, mikor azt taglalta, hogy mi értelme lenne vele egy kapcsolatnak.
    Nah de a lényeg, hogy mindig csodás témákat hozol, imádom, hogy mindig van üzenet és mondanivaló a történeteidben. És most is, ahogy megszokhattuk kifejezetten szerethető karaktereket hoztál, talán tényleg csak egyetlen örök pesszimista hiányzott a palettáról, de ezt korábban már említettem.

    Sok apró megható jelenetet ragadtál ki a benti életből, és ezeket szívmelengető volt olvasni, főleg az a gondolat volt megható, hogy való életben is vannak ilyen emberek, akik ennyit próbálnak tenni a másikért.
    Köszönöm szépen, hogy olvashattam ezt a történetet, kíváncsian várom, hogy legközelebb, milyen izgalmas témát fogsz boncolgatni!

    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Jaj egek, sajnálom, ha érzékeny témába nyúltam, nem is tudom mit mondjak, az anyukám nagyon fontos személy az életemben, sőt a legfontosabb, úgyhogy fájt olvasni ezt a részét a kommentednek :(
      Igen amúgy, értem mit mondasz és nem tudok erős érvet felhozni mentségemre, nem akartam bele egy negatív szemléletű embert, mert az én személyes elgondolásomban Jaehyun eleinte nagyon ilyen, persze én írtam és lehet hogy a fejemben jobban összeállt a kép, mint ahogy a novellában leírtam. A másik szempontom az volt, hogy nem akartam még egy karaktert bele, mert az úgy érzem, túl hosszúra nyúlt volna és így is hosszabb lett, mint amilyenre terveztem. Viszont igazat adok neked, legközelebb ezt a részét is próbálom majd jobban megoldani.

      Igen amúgy, sokszor mondják, hogy mennyi rossz ember van, de valahogy a jó emberekről sosem esik annyi szó, pedig hát szerintem ugyanannyira fontos ez - hogy tudjuk, bőven vannak még jó emberek.

      Köszönöm a véleményed és a tanácsod, mindenképp megfogadom! ^^

      Törlés
  6. Szia!

    Először is hali JaeYong! Gyertek, látogassatok meg engem a karanténban, sőt hozzátok az egész NCT-t, elfértek itt nálam. Mennyire szeretem őket istenem… Taeyong nem is valódi ember, hanem egy égi csoda. Hogy lehet valaki ilyen tökéletes! Ez már igazságtalan.

    Na de, véleményt kellene írni. Olyan jó ez a kép a srácokról Taeyong a lelkemet is kibámulja belőlem, és Jaehyun a háttérben azzal a szexi tekintettel. Kill me pls, mielőtt ez a két pasi fog.

    Nagyon de nagyon jól áll neked ez az „egyszerűbb” írásmód. Csak úgy faltam a sorokat. A szereplőidet ebben a novellában sikerült legjobban életrekeltened. Már-már hús-vér emberek voltak, egy kis porcukorral a fejük búbján. Nagyon nagyon szerettem mindenkit ebben a történetben, egyetlen karakter sem lógott ki, senkinél nem éreztem, hogy nem lenne itt helye, vagy hogy ellenszenves lenne. Taeyong egy angyal volt, hatalmas szívvel, Jaehyun pedig egy ártatlan, picit makacs kiskutya. A kedvencem mégiscsak Donghyuck volt, teljesen átjött az imádnivaló személyisége. A megszólalásait az ő hangján képzeltem, ami csak azt erősíti, hogy milyen sikeresen megírtad a karakterét. És éppen nála volt egy apróság, amit hiányoltam. Ugye eltelt négy hónap, vagy valamivel kevesebb, és úgy lett volna még szívbemarkolóbb a történet, ha a végén láthatjuk, ahogy a kis napsugár Hyuck szervezete is kezd láthatóan leépülni. Ez viszont csak egy apróság.

    Nem is tudom mit írhatnék tovább, hogyan fejezzem ki az érzéseimet a novelláddal kapcsolatban. Őszintén mondom, hogy órák hosszat tudtam volna olvasni a szereplők történetét, mert elsősorban az írásstílus nem akadályozott, továbbá tényleg olyan élethűre írtad a karaktereket, hogy legszívesebben a végén én is együtt sírtam volna velük. A Mark-Hyuck barátság nagyon megérintette a szívemet, és azt a részletet, ahol a két dilis srác pincérnek állt, egyenesen IMÁDTAM. Azt is állíthatom (sőt állítom is), hogy ez volt a kedvenc írásom tőled, sőt ebben a körben is a legjobb! Sajnálom is nagyon, hogy ilyen későre jutottam ide. Olyan szívesen olvasnék tőled ehhez hasonló történeteket, mert nagyon érdekes, egyben kényes témát dolgoztál fel könnyed, mégis szívbemarkoló módon. Elhittem a karakterek minden szavát, gondolatát, együttéreztem velük, sajnáltam őket, együtt nevettem velük. Egyik percben vigyorogtam mint egy óvodás, a következőben meg szomorúan ráncoltam a szemöldökömet… Érzelmi hullámvasút volt, de a kellemes fajta, ami bár szomorú, az emberben mégsem hagy fájdalmat.

    Jaj és a beagle meg a corgi rész. A két kedvenc kutyafajtám. Még volt is beagle-öm, és most úúúúgy hiányzik. Na de hol kell erre a munkára jelentkezni, mert mennék én nagyon szívesen ápolgatni Donghyuck szívét, testét, lelkét. Viszont viccet félretéve Taeyong elnyerte minden tiszteletemet, mert rettentő nehéz munkát végez, ahol folytonosan próbára van téve a lelke, mégis olyan kedves és csupaszív.

    Háááát te lány, én el vagyon ájulva tőled. Megleptél ezzel a történettel mindenféle szempontból! Nagyon örülök, hogy ilyent is olvashattam tőled!

    PS: Donghyuckra visszatérve (lol) láttad, hogy a teaser képeken szemöldök piercingje van. ÚRISTEN olyan szexi. Valószínűleg fake, de akkor is annyira awwwhhhhhh.

    PS2: Muszáj mégegyszer fényezzem ezt a történetet, mert nagyon nagyon imádtam. Csak így tovább! Lepj meg a következő körben is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ;;

      Úristen shame on me, komolyan mondom néha olyan mérhetetlenül lusta vagyok, hogy valamivel rám kellene csapni, hogy végre felebredjek. Ne haragudj nekem ezért a kései válaszért, nem is merem kiszamolni hány hónap telt el azóta, de most meg fogadtam magamnak, hogy azért mégiscsak vissza kellene írnom a kommentekre, főleg a tiedre, ami olyan csodálatos és szívet melengető lett.

      Haha, jöhetnek ide is a fiúk, mostanában úgyis unalmasak a mindennapok, jó lenne ha feldobnák valahogy XD

      Jaj, örülök neki hogy így látod, bár szerintem ezt már nem fogod olvasni, de egy kicsit neked is írtam ilyen stílusban, mert igaz, hogy ki akartam próbálni, de azért noszogatas nélkül nem ment volna. Annak meg külön örülök, hogy így láttad a karaktereket, mert én mindig velük vagyok bajban, szerintem annyira nem tudom őket megeleveníteni, hogy az már borzasztó. Viszont hogy te így látod azért nagyon hálás vagyok, bevallom a challengeben ekkor éreztem úgy én is, hogy végre jó karaktereket alkottam, eddig csak lubickoltam XD

      Oh igen, igazad van, Hecsivel kellett volna valamit kezdenem a végén, de bevallom őszintén, már nem is volt hozzá szívem. De igen, úgy nagyon szivszorito lett volna, legközelebbre megfogadom ezt a tanácsot.

      Úristen micsoda szavak ezek ;; tényleg nagyon köszönöm és annyira örülök hogy így látod és gondolod.

      Jaj, nagyon sajnálom a kiskutyad :( tudom milyen borzasztó érzés elvesziteni a hűséges barátod, akinek mindig te vagy az első és önzetlenül szeret. Jó tudni amúgy, hogy te is Beagle-ös vagy.

      Láttam Hecsit (ofc XD) és én akkor el se hittem, azt hittem valami emberfeletti lény munkálkodik éppen rajta. Nem akarok ilyet mondani, mert már öreg vagy, de az a fiú igenis szexi, a testetol kezdve a lelkeig. Minden egyes porcikaja TT

      Köszönöm szépen! ;;


      Törlés